Test+lélek

Valami új 30 napig

"Próbálj ki valami újat 30 nap alatt!"-kihívás

Rendszeres időközönként belecsúszok egy jó kis önsajnáló pocsolyába. Ilyenkor minden nagyon rossz, de főleg én vagyok rossz, ilyenkor mindig ott akarom hagyni a sulit, elköltözni innen egy elhagyatott tanyára a világ végére, és halászó-vadászó-gyűjtögető életmódot folytatni. 
Ezekben az időpontokban az összes rossz szokásom, hibám és azok következményei diadalmenetet szerveznek,  és úgy vonulnak el előttem, mint megcsúfolt császárnőjük előtt a lelkem Via Sacráján. (Ej, ez mekkora hasonlat volt!) Lényeg a lényeg: ez nem szokott egy kellemes érzés lenni.

A legutóbbi ilyennél viszont azt mondtam, hogy na, ebből elég, és úgy döntöttem, változtatok valamin. És ezúttal meg is tettem! (Vállveregetés.) De nem azért írok róla, hogy dicsekedjek, hanem azért, mert azóta találkoztam egy módszerrel, ami segíthet kikerülni az ilyen pocsolyákból, és ráadásul még szórakoztató is. Ez pedig a

“Próbálj ki valami újat 30 nap alatt!”- kihívás

A dolog elmélete, hogy okos emberek szerint egy tevékenység harminc nap alatt válik szokássá. Ezért rém egyszerű a dolog: válassz ki valamit, amit már régóta szeretnél szokásoddá tenni, és azt harminc napon keresztül minden áldott nap tedd meg. 

(Itt található egy videó róla )

Miért jó ez?

Látod a végét

A harminc nap csak harminc napig tart, így nem keserít el az első hét után az érzés, hogy ennek soha nem lesz vége. Könnyebb egy hónapig koncentráltan odafigyelni valamire, mint elkezdeni valamit csak úgy  vaktában. Ha pedig hihetünk az okos embereknek, akkor harminc nap alatt még szokás is válhat a dologból. 

Önbizalmat ad

Ha nem is alakítasz ki belőle állandó szokást, mindenképpen pozitív hatással lesz rád, hogy valami olyat csináltál harminc napon keresztül, amit addig nem. Ez bizonyítéka lesz annak, hogy képes vagy a változtatásra, ráadásul egy idő után egyre nagyobb változásokra leszel képes. 

Új tapasztalat

Megtapasztalsz valami mást, más oldalról ismerheted meg magadat és másokat, új dolgot próbálhatsz ki. Lehet, hogy csak annyit csinálsz, hogy minden nap megeszel egy almát, ezzel a szokással mégis teljesen új tapasztalatokra tehetsz szert: pl. rájössz, hogy mennyire más íze van az egyes almafajtáknak, megismered a környékeden lévő zöldségeseket, rájössz, hogy a csoki nassolása kiváltható egy almával stb… Már a legkisebb változtatás is új tapasztalatokat hoz. 

Edzed magad

Az akaraterőt is lehet úgy edzeni, mint az izmokat: ha kis dolgokon tréningezel, később egyre nagyobb falatokkal is megbirkózol, ami előtte talán lehetetlennek tűnt. Kis lépésekben könnyebb haladni. 

Célt kapsz

Ahelyett, hogy csak úgy elrepülne fölötted 30 nap, emlékezetesebbé tudod tenni egy ilyen kis kihívással. Általában mindenkinek vannak hosszú távú céljai, de vannak olyan időszakok, amikor rövid távon csak úgy vagyunk, és semmi célunk nincsen. Ha elkezdesz egy ilyen harminc napos programot, lesz egy kis célod, egy kis apróság, amire oda lehet figyelni. Lehet, hogy nem tűnik nagy dolognak, mégis pozitív energiákkal tud feltölteni, próbáld ki! 

Mire figyelj oda?

Néhány alapszabály a sikeresség érdekében:

  1. Kicsivel kezdj!
    Ha túl nagy fába vágod a fejszédet, akkor nem fog menni. Ne változtass akkorát, hogy az a jelenlegi életmódodat túl nagy mértékben megbolygassa. Például ahelyett, hogy elterveznéd: mostantól nem eszel cukrosat (ha előtte sok ilyet ettél), inkább kezdd azzal, hogy a teából elhagyod a cukrot. Ha még ez is túl erős, akkor tegyél bele fele annyi cukrot, mint előtte. Olyasmivel kezdj, ami megvalósítható. 
  2. Kösd hozzá egy napi rutinodhoz! 
    Ha egy új tevékenységet szeretnél bevezetni a napi rutinodba, akkor a legkönnyebb, ha ezt egy meglévőhöz kötöd. Pl.: eltervezed, hogy mindennap megcsinálsz tíz fekvőtámaszt. Ezt hozzákötheted a reggeli rutinodhoz: ahogy kilépsz az ágyadból, mielőtt elindulnál otthonról,  vagy az estihez: mielőtt fürdeni mennél, mielőtt lefeküdnél stb. 
  3. Gondold át, hogy min kell változtatni! 
    Vannak olyan dolgok, amelyekhez elő is kell készülni. Pl. ha eltervezed, hogy mindennap megeszel egy almát, akkor almát kell venni. Gondold át előre, hogy milyen előkészületet igényel az új szokásod, és azt is illeszd be a napirendedbe!
  4. Válassz kontrollszemélyt! 
    Legyen valaki, aki tud arról, hogy mibe kezdtél bele, és aki alkalomadtán leellenőrizhet. Az, hogy valaki felé felelősséggel tartozol, sokat lendíthet a kitartásodon. Az is segíthet, ha naplót vezetsz a dologról. A lényeg, hogy valahogy ellenőrizhető legyen, amit csinálsz, így kevesebb eséllyel sikkad el a közepén. 
  5. Ne csinálj párhuzamosan több programot! 
    Csábítónak tűnhet a gondolat, hogy egyszerre több párhuzamos harminc napos kihívást is csinálj, ez mégsem jó ötlet. Ugyanazért, amiért nem érdemes túl nagy dologgal kezdeni. Elég lesz egy apróságra koncentrálni, hidd el, az elején még ez is kihívás lesz. Aztán, ha nagyon könnyen ment, a következőnek választhatsz nagyobb dolgot, vagy akár kettőt. A lényeg: kis lépésekben!
  6. Vedd lazán! 
    Akkor se keseredj el, ha valami nem válik szokásoddá egy hónap alatt. Gondold át, hogy mi lehet ennek az oka, és adott esetben ugorj neki – a szükséges változtatásokkal – még egyszer. Vagy kezdj el egy másikat. Fogd fel úgy, mint egy nagy játékot!

Most már tudom, hogy hogyan, csak arra nincs ötletem, hogy mit!

Arra az esetre, ha abszolút nem lenne ötleted, hogy milyen harminc napos kihívásba vágj bele, összegyűjtöttem pár ötletet (Van köztük olyan, ami talán neked már a rutinod része, ám másnak nem biztos, hogy az.).

Lélek – Kapcsolatok:

  • hála hónap: minden nap felírni, amiért aznap hálás lehetsz
  • napi Biblia-olvasás
  • napi ima valakiért
  • napi egy kedves üzenet valakinek
  • nap egy szívesség valakinek
  • panaszkodásmentes-hónap
  • trágárkodásmentes-hónap
  • pletykamentes-hónap

Egyéb

  • napi 5 oldal olvasása egy könyvből
  • napi egy fénykép készítése
  • naplóírás
  • napi plusz egy feladat abból a tantárgyból, ami nehezen megy
  • számítógépesjáték-mentes hónap
  • YouTube-mentes hónap

Egészség:

  • kevesebb szundi
  • napi gyümölcs
  • napi vitamin
  • 10 pohár víz naponta
  • reggeli zuhany
  • biciklivel/rolival mész iskolába
  • édességmentes hónap
  • TV mentes nap
  • napi 10 perc séta

Háztartás

  • reggeli beágyazás
  • napi rendrakás a szobádban
  • konyha rendberakása
  • napi egy segítség a szüleidnek

 

 

Az én első 30 napos kihívásom az lesz, hogy csökkentem a reggeli szundit hatról egyre (általában 6.00 és 7.00 között 10 percenként szól az ébresztő). 

Ha te is találtál magadnak valamit, akkor hajrá!
Az óra ma indul!
(Nehogy megvárd a következő hónap elsejét! Addig úgyis elfelejted…)

Na, ki tart velem?

forrás: asszonykablog.hu

 

Mi a Te véleményed? Szólj hozzá! - Nagyon kíváncsiak vagyunk Rád is!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadnod. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás