Misszió & Közösség

Eloise Indiában

Taj Mahal Indiában

Tavaly – 2015-ben, épp két nappal karácsony után, a barátaimmal repülőre szálltam, elhagyva ausztrál otthonom kényelmét egy egyhónapos indiai út kedvéért.

A repülőtérről kilépve azonnal magával ragadott India: élénk színeivel, nyüzsgésével, kultúrájával, tradícióival. Soha nem tapasztaltam még ehhez hasonlót!

A World Challenge szervezettel utaztam, amely iskolákkal együttműködve szervez utakat harmadik világbeli országokba. A World Challenge utakat a diákok önállóan vezetik, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy bár a tanulmányút vezetőjének felügyeletével, de saját maguk tervezik meg az útvonalunkat. Mi foglaltuk le a szállásokat, éttermeket, a vonat- és buszjegyeket. Mi kezeltük a költségvetést, és egymást csapatként támogattuk.  Ez valóban kihívás volt, de nagyon megérte, hihetetlenül tanulságos volt.

Eloise és csapata Indiában

Adomány – mire elég?

Az iskolában a diákok segítettek a számunkra szükséges támogatások összegyűjtésében. A pénz egy részével egy nekünk kiválasztott, távoli kis faluban élő családot támogattunk. Építettünk nekik egy hulladékégetőt, hogy el tudják égetni a szemetüket. Beüzemeltünk nekik egy esővíz-elvezetőt és gyűjtőtartályt is, hogy tudjanak friss esővizet inni. A csapatom a kiválasztott családnak ruhákat, cipőket, takarókat vett a városban. Mivel hatalmas a különbség a pénznemeink értéke között, az általunk gyűjtött pénz nagyon sok mindenre elég volt, és bármilyen furcsán hangzik is, nem volt egyszerű mindet egyetlen családra elkölteni!

A falusi gyerekek között is eltöltöttünk egy kis időt: a helyi iskolában segítettünk, ahol a gyerekek még ma is palatáblát és krétát használnak a tanuláshoz. Nagyon jó volt játszani a gyerekekkel; fantasztikus krikett-tudásukkal teljesen elkápráztattak minket! A program végén pedig egy nagy összegű adománnyal tudtunk hozzájárulni egy helybeli férfi szürkehályog-műtétéhez. Hihetetlenül szívmelengető volt látni, hogy az idős ember mennyire hálás az ajándékért.

Luxus és nyomor – testközelből

A szegények és a gazdagok közti hatalmas kontrasztot nehéz volt megemészteni. A díszes luxuspalotákat gödrök, szennyezett víz, lovaskocsik és szeméten tengődő tehenek vették körül. A kasztrendszerből fakadó hatalmas társadalmi szakadékot gyakran alábecsülik, a jelenséggel élőben találkozni azonban megdöbbentő. Indiában sok más országgal összehasonlítva is rengeteg milliomos él, ugyanakkor kb. 180 millió ember a létminimum alatt vegetál.

Élőben a statisztikánál sokkal mélyebbre láthattunk – embereket, akik egy olyan társadalomban élnek, amely igazságtalanul lenézi őket. Az egyenlőtlenség és a kulturális különbségek sokkolóan hatottak ránk. A hosszú buszutakon az ablakon kinézve sokszor láttunk nyomortelepeket, túlzsúfolt, nyomorúságos sátortáborokat – de mi továbbhaladhattunk, megfeledkezhettünk róluk.

Azt hiszem, régebben nem volt szemem a szenvedésre, sőt talán érzéketlenné is váltam kicsit, de itt szemtől szembe találkoztam vele. Nagyon megérintették az egész csapatot a látottak.  Itt jöttünk rá igazán, hogy otthon milyen kiváltságos helyzetben vagyunk.

indiai nevezetesség

Amit magaddal vihetsz

De nem csak szegénységet láttunk Indiában. Sok életre szóló élményben is lehetett részünk. Ősi városokat, palotákat, templomokat nézhettünk meg. Vadvízi evezésen is voltunk a Gangeszen, ahol be is borultunk a vízbe!  Láttuk a Taj Mahalt, dzsungelszafarira is elmehettünk, elefánton lovagolva jutottunk el egy régi erődbe, a Himalája lábainál túrázhattunk.  Ezen a túrán csodálatos perceket töltöttünk el a  tábortűz körül ülve – egy este a vezetőnk, Sunil gyönyörű hindi dalokat énekelt nekünk. Egy reggel pedig a Himalája felett felkelő nap csodás látványára ébredhettünk, ez a fenséges látvány sokunk számára emlékezetes volt.

Eloise elefánton lovagol

Az Indiában szerzett élményeim minden várakozásomat felülmúlták. Sok szép emlékkel és történettel tértem haza, és azóta különösen  értékelem a tiszta ágyat, a meleg zuhanyt és az autókat! A hangsúlyok átértékelődnek, amikor az ember olyan összetett szociális problémákkal szembesül, mint a szegénység és a társadalmi egyenlőtlenség.

Írta és fotózta: Eloise Ferguson

Mi a Te véleményed? Szólj hozzá! - Nagyon kíváncsiak vagyunk Rád is!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadnod. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.